Vores største øjeblikke i 2018

Vi har haft et vanvittigt og turbulent år her i 2018 med mange op og nedture. Ikke mindst fordi at vi startede året ud med, at et af mine næreste familiemedlemmer fik en alvorlig sygdom helt ind på livet. Heldigvis slap hun med skrækken, og vi er i dag kommet om på den anden side – Puh! Men 2018 har samtidigt også været fyldt med glæde og lange vågne nætter, da vi jo har haft selskab af vores lille Wilfred, som kom til verden i november 2017. To be honest var årets første måneder langt fra rejserelaterede. I stedet brugte vi en del tid på at nyde vores familie. Alligevel synes vi at det har været et begivenhedsrigt år, ikke mindst med beslutningen om at flytte til Italien i efteråret, men også med at jonglere med familieliv og 2 små børn samt en masse spændende rejser og udflugter. Hvis du har misset noget på bloggen, får du her en gennemgang.

Rundt i Danmark

Grundet den nye babybobbel, tilbragte vi en stor del af foråret på nogle ture hjemme i Danmark. Vi nyder altid at opleve Danmark, som byder på et væld af fantastiske oplevelser hvis blot man leder lidt efter dem. Vi lagde vejen forbi Skallerup Seaside Resort samt nogen fantastisk børnevenlige attraktioner i Nordjylland. Så lagde vi vejen forbi Langesø Slot hvor vi blev udfordret med MTB kørsel i Langesø Skoven samt golfspil på en af Danmarks skønneste golfbaner. Sidst men ikke mindst var vi en sejltur forbi Samsø, hvor der var friske råvarer på menuen og hvor vi naturligvis smagte på friske Samsø kartofler.

Bledsøen i Slovenien

I sommeren tog vi afsted på vores første kør-selv-ferie med to børn på bagsædet. Første stop blev Bledsøen, som vi i lang tid havde gået og drømt om at lægge vejen forbi. Vi havde dog meget kort tid her, da det kun var et mellemstop på vejen videre til Italien. Vi havde derfor kørt hele dagen, og tilbragte natten på et hotel nær søen. Om morgenen gik vi ud på en lille udflugt rundt om Bledsøen, samt oplevede det smukke naturskønne område fra et udsigtspunkt. Det kan helt klart anbefales, og vi håber på selv at komme forbi igen for at kunne tilbringe lidt længere tid her. Det var vores første besøg i Slovenien, men bestemt ikke det sidste.

Camping I Italien

Næste stop på turen blev en uges campingferie ved campingpladsen Pra Delle Torri i Italien. Her boede vi i en fantastisk mobilehome hytte (sponsoreret af Eurocamp), og oplevede den hyggelige campingplads og de børnevenlige aktiviteter på egen hånd. Læs meget mere om selve campingpladsen, eller om de børnevenlige aktiviteter. Desværre blev det ikke til de store oplevelser uden for campingpladsen da stakkels lille Wilfred var syg og feberramt (tænder på vej – av av!!) det meste af ugen. Så i stedet tilbragte vi en del tid på campingpladsen, og fik i den forbindelse afprøvet alle aktiviteterne de havde at byde på. Og vi kedede os aldrig, selv om at vi aldrig kom udenfor campingpladsens rammer. For der var heldigvis masser at give sig til, og campingpladsen rummede alt hvad man skulle bruge fra indkøbsmuligheder, restauranter, gode badefaciliteter, en strand og meget mere.

Børnevenlig ferie i Østrig

Det sidste lange stop på kør-selv-ferien blev Galtenberg Family & Wellness Resort i Østrig. Et fantastisk børnevenligt hotel, ja faktisk det mest børnevenlige hotel vi nogensinde har boet på. Med fuldt børneservice i restauranten, malebøger til børnene, potter og pusleborde på værelserne og meget mere. Men i er nu nok nød til at læse hele vores indlæg om Galtenberg Hotel for at kunne forstå hvor børnevenligt det faktisk var. Men en fantastisk oplevelse for både børn og forældre! Vi tog naturligvis også ud på opdagelse uden for hotellets døre, og vi prøvede derfor en masse gode børnevenlige oplevelser i Tyrol.

Tøsetur til London

I sensommeren var jeg afsted på en rigtig tøsetur sammen med min mor og søster. Vi var en smut i London på en forlænget weekend hvor den stod på god mad, shopping og musical. Og dette var lige hvad vi trængte til! Som nævnt, havde vi været ramt af alvorlig sygdom i familien, og denne tur var for alvor med til at vi alle kunne få slappet godt af og for at få lidt shoppe-terapi. Vi havde alle medbragt stort set tomme håndbagage-kufferter på flyvningen til London, men tog hjem derfra med med ekstra bagage og med kufferter fyldt til randen.

At nyde vores sidste tid i Vejle

Vi har stort set boet i Vejle hele vores liv, men i forbindelse med en snarlig flytning gjorde vi det til vores mission at nyde byen til dets fulde i vores sidste tid. I samarbejde med Visit Vejle tog Kris og jeg ud på en rigtig kæreste-tur i Vejle, hvilket endte med at blive vores sidste date-night før flytningen. Vi tog også børnene med ud for at opleve byens bedste legepladser, og vi endte med at skrive et indlæg om de 5 bedste legepladser i Vejle.

Flytning til Italien

Så blev det september, og pludselig blev det hele meget virkeligt. Vi havde valgt at flytte familien til Italien, og før vi vidste af det var det afgang mod lufthavnen. Det var en tårevældet afsked med familien, og efter en lang men overraskende nem rejse ankom vi til destinationen i Vietri Sul Mare, hvor vi skulle bo i den første tid. Efter ca en måned flyttede vi videre til byen Salerno, hvor vi stadig bor den dag i dag. Her har vi efterhånden fået en hverdag op at køre med to børn der er startet i italiensk institution, samt en masse oplevelser ude af huset som et forsøg på at blive integreret i det italienske samfund. Hvis i har spørgsmål til vores flytning til udlandet kan i læse mere her, og hvis i gerne vil have nogle status opdateringer på vores nye liv i Italien kan i læse vores status efter 2 måneder og status efter 4 måneder.

Fortæl os gerne om dit år. Hvad var dine største øjeblikke i 2018?