Status efter 12 måneder i Italien – og vores hjemkomst til Danmark

Det er nu snart en måned siden at vi hjemvendte til Danmark, og tiden efter vores hjemkomst er fløjet afsted med flytning samt en masse praktiske gøremål. Dette indlæg har derfor været en anelse glemt i processen. De sidste tre måneder er bare fløjet afsted. Først med en fantastisk roadtrip gennem Norditalien efterfulgt af et par uger hjemme, hvor vi skulle pakke alle vores flyttekasser ned for at returnere hjem til Danmark.

Vores sommer-roadtrip

Vi tilbragte 3 uger i sommers på at tage ud på en uforglemmelig roadtrip. Den startede faktisk ud med at vi tilbragte en dag i San Marino, en uge på en kroatisk campingplads, to overnatninger i Slovenien for efterfølgende at bruge 2 uger i Norditalien. Vi kommer til at gennemgå vores roadtrip mere nøje i et senere indlæg men her er vores rute kort fortalt. Ruten gennem Norditalien hed som følgende:

• San Marino
  • Kroatisk campingplads: Klenovica
  • Oplevelser ved Postojna i Slovenien
  • I Italien startede vi ud med et besøg i forlystelsesparken Leolandia nær Milano
  • Vi nød udsigten fra Balcone D’Italia på grænsen mellem Italien og Schweiz
  • Besøgte byerne omkring Lake Como
  • En dag i Milano
  • På opdagelse i Pisa og Lucca
  • Sightseeing i Firenze
  • Vi stoppede ved den smukke by Sienna
  • Og afsluttede med et par dage i Rom

Der var nogle byer og oplevelser vi valgte at springe over på denne roadtrip. Blandt andet besøgte vi ikke Venedig og Cinque Terre da vi var kommet frem til konklusion om at disse destinationer ikke var børnevenlige når man rejser med klapvogne.

Nedpakning af lejligheden

De sidste 2 måneder i vores lejlighed var lidt underlige. Vores hjem føltes pludselig ikke længere som “vores”, men i stedet som en ferie vi havde været på liiiidt for længe. Dette skyldes nu nok det faktum at vi i løbet af de sidste 2 måneder tilbragte 3 uger på en roadtrip efterfulgt af 2 uger med oprydning, nedpakning og rengøring alt imens at børnene stadig havde fri fra deres institution. Vi havde ikke længere den faste hverdag vi ellers havde haft tidligere, og det hele drejede sig i stedet om at vi snart skulle hjem til vores “rigtige hjem”hjemme i Danmark.

De sidste 2 uger gik uendeligt langsomt, og det var på ingen måde sjovt at vi skulle tage mere og mere legetøj væk fra børnene i forbindelse med nedpakningen. Men naturligvis var vi nød til at pakke det hele ned, da vi havde en deadline og en lastbil der skulle komme og fragte det hjem til Danmark på en bestemt dato. At lastbilen så endte med at blive slemt forsinket, og at vi først fik afhentet vores ting kl 3 om natten på dagen hvor vi skulle afsted med flyet mod Danmark er så en helt anden historie. Lejligheden blev rengjort, tingene blev afhentet, og vi fik sagt farvel til Salerno og vores hjem gennem det sidste år.

Vores rejse hjem til Danmark

Endelig kom dagen hvor vi skulle på flyet hjem til Danmark. Vi havde brugt lang tid på at forklare Andrea at vi skulle hjem, og hun glædede sig uendeligt til at hun skulle ud at flyve igen, og at hun skulle genforenes med sine bedsteforældre og kusine. Vi havde også forsøgt at fortælle børnene at vi nu skulle sige farvel til vores hverdag i Italien og flytte hjem til en ny hverdag hjemme i Danmark. Denne del var dog ret svær at forstå når man kun er 3 og 1 år gammel.

Selve flyveturen gik over al forventning. Vi havde ellers frygtet at Wilfred nu ville være i en alder hvor flyveturen ville blive problematisk, men han overaskede os positivt. I lufthavnen stod hele familien og ventede på vores ankomst, hvilket overvældede Andrea fuldstændigt i starten.

Endelig hjemme i eget hus

Før vi vidste af det var vi kommet hjem i eget hus igen, flyttekasserne fra Italien blev leveret, og forud ventede der et stort udpaknings- og indflytningsprojekt. Nu er det allerede en måned siden at vi kom hjem, og alting er faldet på plads på den bedst tænkelige måde. Børnene er startet i institution hvor de trives, Kris er tilbage på kontoret, og jeg selv er stadig i fuld gang med at udleve drømmen om at blive selvstændig. Der står dog stadig en flyttekasse hist og her der ikke er pakket ud, men det er utroligt så hurtigt man kan tilpasse sig en ny hverdag igen – på trods af at det er i et helt andet land.