På campingferie ved Camping Klenovica

I år tog vi endnu engang på vaskeægte campingferie, og i skrivende stund har vi netop forladt campingpladsen Camping Klenovica i Kroatien. Her nød vi sol, strand og pool, og Andrea og Wilfred (vores to vandglade børn) nød ferien i fulde drag. Hvis det stod til dem tilbragte vi hele dagen ved poolen, men de fornuftige forældre sørger for at de også får lidt skygge, vand, mad og selvfølgelig masser af is. Camping Klenovica er en hyggelig lille Kroatisk campingplads med fine faciliteter, og hvor det er muligt at have fuld fokus på at børnene skal more sig.

S P O N S O R E R E T

Indtjekning og førstehåndsindtryk

Nu ved jer ikke med jer andre, men nu er vi endnu ikke de mest erfarne campister. Så vi var glade for at indtjekningen gik så gnidningsfri. Først mødte vi op ved campingpladsens reception, hvor vi fik udleveret kort over campingpladsen, kort til poolen samt kort til at hæve bummen ved ind- og udkørsel. Så langt så godt. Herefter satte jeg mig atter ind i bilen og vi kørte ind på campingpladsen. Og på vej ned ad bakken mødte der os et smukt syn med udsigt ud over havet. Nu skulle vi finde den anden reception – den der står for hytter udlejet gennem Vacance Select, og her fik vi udleveret en nøgle samt lidt info om campingpladsen. Kort herefter parkerede vi bilen foran vores hytte og kunne begynde at pakke alt vores grej ud til en ugen campingferie.

Vores mobilehome

Vores ophold hos Camping Klenovica blev sponsoreret af Vacance Select, men som altid er alle meninger naturligvis vores egne. Under vores ophold på campingpladsen har vi boet i et mobilehome, som er en lille bolig med køkken, 2 toiletter med bad samt soveværelser, og som er en løsning for dig der ønsker en lidt mere glamourøs form for camping. Vi overnattede i en mobilehome til 6 personer hvilket betyder at vi havde 3 soveværelser hvilket var guld værd med to små børn, der nød godt af at have hvert deres værelse. På denne måde var det nogenlunde muligt at holde deres sovetider.

En mobilehome-hytte er bestemt i den glamourøse ende af camping-skalaen, men det er selvfølgelig ikke en luksus-suite. Her får man et stabilt tag over hovedet, et funktionelt køkken hvor man kan stå og lave aftensmaden, muligheden for at bade i eget hus fremfor at skulle benytte fællesfaciliteterne, og ikke mindst havde vi en stor og rummelig terrasse med den skønneste udsigt. Vores hytte var placeret på en lille grusvej lidt oppe ad klippeskråningen, og vi havde derfor en fantastisk og ugeneret udsigt ud over havet og campingpladsen. Det betød også at vi skulle gået lille stykke ned ad bakken for at komme til poolen, hvilket var en strækning vi endte med at gå i pendulfart.

Faciliteter hos Camping Klenovica

Nu havde vi selskab af Kris’s forældre, som havde lejet et plads til deres campingvogn på samme campingplads. Derfor fik vi oplevet campingpladsen både fra vores egen hytte, men også ved at gøre brug af fællesfaciliteterne. Pladsen havde et småt men anvendeligt minimarked, en restaurant, bar og pizzeria. Herudover havde campingpladsen et poolområde med ikke mindre end 5 pools – alle i forskellige dybder, hvoraf den ene gik vores børn til knæene, og en af de andre gik dem til brystet. Der var naturligvis også en lille biks hvor man kunne købe en is, når nu man lå og hyggede sig ved poolen. Og så var her desuden også egen strand (dog stenstrand) og en rigtig fin legeplads, hvor Andrea og Wilfred fik brændt noget krudt af.

Oplevelser uden for campingpladsen

Vi nåede langt fra at opleve alt hvad området omkring campingpladsen havde at tilbyde, men tiden flyver hurtigt når man også har to børn der elsker bare at plaske rundt ved poolen, og vi valgte derfor at prioritere dette en del. Vi var derfor kun på 3 større udflugter, men der findes langt flere muligheder. Men om ikke andet har vi 3 ting vi gerne vil anbefale.

• Først og fremmest er der Plitvice søerne, som er et must see på dit besøg i Kroatien. Det ligger ca 2 timers kørsel øst for campingpladsen.
  • Oplev byerne omkring campingpladsen. Der findes masser af småbyer rundt om campingpladsen, og vi valgte at køre til Rijeka som er en lidt større by 50 minutters kørsel væk. Det var ikke fordi at byen var prangende, men den var meget charmerende.
  • Vi besøgte også byen Pula ca 2 timer mod vest, hvor de har et smukt og velbevaret amfiteater. Du kender jo helt sikkert Colosseum i Rom, men det kommer nok bag på de fleste at man finder et lignende amfiteater stående i Kroatien.

Vores oplevelse hos Camping Klenovica

Vi nød campingferien i fulde drag, og det gav os en mulighed for at komme helt ned i gear – når nu at børnene ikke krævede vores fulde opmærksomhed, og løb i hver sin retning i fuld fart ved poolområdet. Camping Klenovica gav os en fantastisk oplevelse som børnefamilie, og Andrea og Wilfred snakker stadig ikke om andet end at de gerne vil ud og svømme i poolen, så der er ingen tvivl om at det har gjort et stort indtryk på familiens yngste medlemmer.

Selve campingpladsen er en smule sparsom på faciliteter – forstået som, at der naturligvis er alt hvad der forventes af en to-stjernet campingplads, men der var som sådan ikke en masse ekstra-aktiviteter at give sig til ud over pool, strand og legeplads. Men til gengæld fik vi slappet godt og grundigt af og nydt ferien på børnenes præmisser. Trækplasteret for os for at vælge netop denne campingplads var helt klart at den havde alle de faciliteter vi skulle bruge på en uges camping, men i den grad også den geniale beliggenhed. Pladsen var nemlig placeret lige midt mellem alle de aktiviteter vi ønskede at opleve undervejs – så på den måde var der ingen tvivl om at Camping Klenovica var det rette valg for os – og det skuffede ikke!

Booket gennem Vacance Select

Selve campingferien hos Camping Klenovica er booket gennem Vacance Select, som er en af de førende campingleverandører i Europa. De tilbyder mere end 1.200 feriedestinationer spredt over 16 europæiske lande. Vacance Select tilbyder campingoplevelser til forskellige kundegrupper, og som børnefamilie synes vi at de havde et attraktivt udvalg af campingoplevelser i børnehøjde. De tilbyder ophold i ferieparker, glamourøse glamping oplevelser, og campingpladser fyldt med børnevenlige aktiviteter. Så på den måde er det dejligt nemt og overskueligt at bestille sommerferien her.