Lissabon, dag 4: Oplevelser i Cascais

På denne vores sidste dag i Lissabon, havde vi kun en halv dag frem til sidst på eftermiddagen at gøre godt med før vi atter skulle en tur ud i lufthavnen. Kufferterne var derfor pakket inden vi forlod hotellet om morgenen, og vi begav os ud i byen for at nyde de sidste timer i byen.

cascais

Endnu en gang startede vi dagen ved Marquês de Pombal, hvorfra vi tog en sightseeing bus. Denne gang med destinationen Cascais, som er en nærliggende by der skulle være noget så smuk. Busturen gav os mulighed for at stå af ved flere af byens lokale strande, og bød generelt på en smuk udsigt ud over kyststrækningen ved Costa del Sol.

pasteries_cascais

For os, blev det dog kun til et enkelt stop: I byen Cascais – den hyggelige kystby beliggende ca 30 km vest for Lissabon, med et godt strandområde samt et godt marked hvor vi som turister kunne tilbringe nogle gode timer.

Vi startede dagen ud med nogle lokale pasteries fra Sacolinha Pastelaria Padaria, beliggende centralt i Cascais. Herefter gik vi os en god lang tur rundt i byens gader, og vi slentrede rundt på det hyggelige marked og naturligvis ved strandpromonaden. Man kunne nemt få nogle timer til at gå, men så havde man til gengæld også fået set byen.

Jeg vil ikke nødvendigvis sige, at det er et must at tage til Cascais, men det var et rart afbræk på storbyferien, og det var en ganske charmerende lille by.