Sådan bruger du hotelanmeldelser

Det kan være en jungle at finde det rette hotel, på den bedst mulige beliggenhed, til den rette pris og med de rette faciliteter. Desuden kan der være forskel på standarder i forhold til hygiejne og hvorvidt om hotellet er forfaldent på den sjuskede måde. Vi læser altid hotelanmeldelser inden vi booker et hotel, og det er blevet en vane der sidder på rygraden, og jeg vil her gennemgå hvordan du kan bruge dem.

bookingcom-anmeldelser3 - hotelanmeldelser

Pointsystemer

De fleste hotel bookingsider, som booking.com, har en form for et pointsystem der lader dig se hotellets score blandt tidligere gæster. Her kan gæsterne give hotellet point fra 0 til 10 eller som en procent mellem 0% og 100%. Hvis udvalget af hoteller er stort holder jeg mig gerne over 8 / 80%, men søger du hoteller i et område hvor udvalget ikke er det største sænker jeg den gerne til 7 / 70%.

Det vil nærmest være umuligt at finde et hotel med en perfekt score, da der altid vil være utilfredse gæster uanset hvor godt og populært hotellet ellers må være. Vi har jo hver vores smag og mening.

Antal af anmeldelser

Pas på med at vælge et hotel udelukkende ud fra pointsystemet. Det kan nemlig være misvisende, hvis ikke hotellet har fået mange anmeldelser. En score på 8 / 80% betyder f.eks. ikke meget hvis der kun har været 5 anmeldelser. Her kan scoren hurtigt tippe i alle retninger ved flere anmeldelser. Til gengæld får man et langt mere nøjagtigt billede af standarden når først hundredvis af tidligere gæster har givet det point. Det betyder selvfølgelig ikke nødvendigvis at et hotel med få anmeldelser er dårligt

bookingcom-anmeldelser - hotelanmeldelser

Hvad tidligere gæster skriver

Det er naturligvis ikke kun tallene man skal gå ud fra, men også gerne selve anmeldelserne. Det betyder ikke at du skal sidde og læse 300 anmeldelser igennem, men prøv at læse den første side, eller udvælg nogen af de meget negative samt nogen af de meget positive.

Ved rent faktisk at læse anmeldelserne får du et bedre indblik i, om der er noget hold i det gæsterne siger, og om der er noget der er en dealbreaker for dig. Lad os sige at du går meget op i at der skal være god morgenmad på hotellet. Det kan ske at flere gæster brokker sig over morgenmaden, og at der tilsvarende er mange der roser den. Så ville jeg ikke nødvendigvis tage dette kritikpunkt så seriøst. Du bør klart overveje at finde et andet hotel, hvis der kun negative meninger herom.

Hos Booking.com (som vises i eksemplet) kan du sortere på sprog, typer af rejsende samt typer af anmeldelser. Dette gør det nemt og enkelt at finde nogen rejsende der svarer til dig selv. I venstre side står hotellets samlede point, samt fordelingen heraf på forskellige kategorier. Dette kan man også bruge i sine overvejelser.

bookingcom-anmeldelser2 - hotelanmeldelser

Sørg for at have de rette forventninger

Man kan somme tider blive skuffet over standarden på et hotel fordi det ikke var som man forventede, og dette kan sagtens skabe nogle dårlige hotelanmeldelser. Men man skal huske at sætte forventningerne alt efter hvilken destination du besøger. Besøger du f.eks. et hotel i en ældre storby med gammel arkitektur må du typisk forvente dig at få et lille værelse.

Skab dig et overblik

Man kan nemt komme til at blande flere anmeldelser sammen når man sidder og laver sin research. Vi plejer derfor at åbne hotellerne i hver deres tab i vores browser for at holde dem mere adskilt. Herved kan vi nemt fjerne et hotel fra listen hvis det har for mange negative hotelanmeldelser. Så skal vi blot vælge mellem de få hoteller der er tilbage i browseren. Her er det vigtigt at man vælger det hotel der matcher ens behov bedst muligt når det gælder beliggenhed, pris, standard og faciliteter.

 

Hvordan bruger du hotelanmeldelser når du booker et hotel?

Save

Written By
More from Rebecca Line

3 oplevelser med kunst i Herning

Vi har forleden besøgt Herning hvor vi havde 3 kunstneriske oplevelser. Vi...
Read More

Skriv en kommentar