Bag bloggen

Hvor var vi i 2016?

Året er ved at lakke mod enden, og vi reflekterer tilbage på de mange gode oplevelser vi har haft. 2016 har været et år, hvor vi har skullet lære at rejse med en baby, hvilket har været en fornøjelig men anderledes rejseform, da vi i stor grad har skullet planlægge vores rejser ud fra vores datters behov. Mange af destinationerne på årets liste er derfor ikke langt hjemmefra, da vi som nye forældre har haft brug for at blive mere komfortable med at rejse med en baby, og da vi har haft brug for at teste grej og udstyr. Det blev alt i alt til 18 udflugter i 7 forskellige lande. Hvis du har misset nogen af vores indlæg kan du her få en lille opsummering.

UAE

Vi startede tilbage i marts måned med en tur til Dubai, hvor vi havde vores datter Andrea med på sin første flyvetur og første rejse udenfor Danmark. Det klarede hun uovertruffent, og vi fik oplevet Burh Khalifa, ørkenen og en fantastisk byrundtur. Alt i alt fik vi et godt indblik i deres kultur og levevis. Læs alle vores indlæg fra Dubai >

Dubai Burj Khalifa

Sverige

Turen gik også forbi Göteborg i Sverige, hvor vi blandt andet havde fornøjelsen af at besøge nordens største forlystelsespark Liseberg, hvor der var fuld skrald på de vilde forlystelser. Vi fik også shoppet en del, fik besøgt nogle lokale seværdigheder og fik smagt på haga bullen (kanelsnegle). Læs alle vores indlæg fra Sverige >

goteborg liseberg

Tyskland

I år blev det til hele 5 udflugter til Tyskland hvor vi fik besøgt byerne München, Hamborg, Flensborg, Kempten, Füssen og Schwerin. Vi gennemgår her et par af årets højdepunkter: På vores tur i Hamborg oplevede vi byens charme. Vi var på en byrundtur i Hafencity og en guided bådtur op langs floden Elben og Hamborgs havnefront samt et besøg hos Miniatur Wunderland. Herudover fik vi set flere lokale attraktioner og fik tid til at shoppe i byens midte. I Flensborg stod den på Wellness, en smuk gåtur i naturen samt grænsehandel. Vi gik på opdagelse i Schwerin, og byens smukke slot. Og så sluttede vi året af med nogle hyggelige julemarkeder i München, Kempten og Füssen. Læs alle vores indlæg fra Tyskland >

hamborg michaelis kirke

Spanien

Cala D’or er en hyggelig spansk by beliggende på Mallorca. Vi var sendt afsted på en vaskeægte charterferie, og vi fik derved mulighed for at nyde efterårsvarmen i naturskønne omgivelser. Cala D’or havde et væld af strande og en hyggelig bymidte, hvor der var mulighed for typisk “turist-shopping” Læs alle vores indlæg om Cala D’or >

Cala D'or sejltur

Grækenland

Meganisi, en smuk græsk ø, hvorfra der er mulighed for at udforkse naturen og de omkringliggende små landsbyer. Her boede vi på et utroligt smukt hotel ved navn Esperides Resort, som tilbød en af øens smukkeste udsigter ud over ølandskabet. Meget anbefalelsværdigt. Læs vores indlæg fra Meganisi >

meganisi_sunset_graekenland

Marokko

Vi tilbragte en uge i Atlasbjergene i Marokko, hvor vi kom helt ned i gear og fik os en helt ganske særlig oplevelse. På turen var der arrangeret trekkingture, og vi kom ud blandt de lokale og fik deres kultur og levevis helt ind under huden. Læs mere om vores tur til Marokko her >

marokko touda ecolodge

Danmark

I år har vi desuden været en del rundt omkring i Danmark, hvor vi har besøgt byer som Aalborg, Kolding, Odense, Herning, Middelfart, området omkring Søhøjlandet samt den hyggelige ø Samsø. Det har været skønt at udforske Danmark og opleve ting, som vi normalt tager for givet, og som ligger lige rundt om hjørnet. Læs om alle vores oplevelser i Danmark >

ry kanotur 5

Hvor har i været henne i år?