På campingferie ved Pra Delle Torri

Omdrejningspunket på vores rejser er altid, at skabe gode minder sammen med familien. Med alt lige fra rejsen frem til destinationen, selve opholdet, de gode stunder ved poolen og utallige af velsmagende is under blå himmel. Derfor var vi henrykte da vi i sin tid blev spurgt af Eurocamp om vi ville anmelde en af deres campingpladser. For med deres store udvalg af campingpladser i Europa var der med sikkerhed dømt en fantastisk familieferie på børnenes præmisser.

S P O N S O R E R E T

Vi gik straks ind på Eurocamps hjemmeside for at læse mere om de forskellige campingpladser. Vi overvejede særligt flere campingpladser i Frankrig, Italien, Kroatien eller Spanien, og vores kriterier var, at det skulle være så børnevenlig som overhovedet muligt således at børnene kunne få sig en fantastisk ferie og nogle enestående minder. Vi vaklede særligt imellem campingpladser ved Adriaterhavet eller Gardasøen, og i sidste ende faldt valget på campingpladsen Pra Delle Torri. En campingplads med et stort børnevenligt poolområde og beliggende helt ud til stranden ved Adriaterhavet. Campingpladsen havde også et stort udendørs legeland, samt restauranter og indkøbmuligheder på selve pladsen.

Om Eurocamp og de rummelige mobilhomes

Står du foran at skulle bestille en campingferie i Europa, kan det være værd at tage et kig ind på Eurocamps hjemmeside. Her finder du mere end 180 forskellige campingpladser, og du kan vælge mellem forskellige boligtyper såsom luksus mobilhomes, telt, hytter eller bungalows. Campingpladserne er alle blevet særligt udvalgt, for at kunne følge Eurocamps standarder, og der er et godt mix af forskellige campingpladstyper, så der både er noget for børnefamilier som os selv med masser af muligheder for leg, og for par der rejser uden børn som ønsker afslapning, spafaciliteter eller et idyllisk område.

Vi boede på campingpladsen Pra Delle Torri, som var en utroligt børnevenlig campingplads. Her havde vi lejet et Avent mobilhome med hele 32 m2, hvilket i campingstandarder er ret rummeligt. Hertil medførte en fin overdækket terrasse, som udviddede køkken og stue med en del m2. Pladsen i vores mobilhome var godt udnyttet, og der var ingen spildplads. Mobilhomet er minimalistisk indrettet med et fuldt udstyret køkken såsom ovn, komfur, mikrobølgeovn, opvasker, kaffekande, elkedel og mere. Da vi ankom til vores mobilhome var det blevet udstyret med børne-højstole, baby-badekar, babyseng og sengerend til børnene, samt sengelinned og en opstarts-rengøringspakke, hvilket var bestilt hjemmefra.

camping_eurocamp

Pra Delle Torri faciliteter

Denne campingplads var et sandt paradis – særligt for børnefamilier som os selv. De mange faciliteter på campingpladsen gjorde, at man altid havde noget at give sig til, og man glemte helt at der også var en verden udenfor. I stedet nød man blot det gode vejr, leg med ungerne og en god is i ny og næ. Her kan i få et lille overblik over faciliteterne hos Pra Delle Torri.

• campingpladsen ligger helt ud til stranden
  • fire swimmingpools og seks vandrutsjebaner i forskellige størrelser (hvoraf en af disse swimmingpools er for der der ønsker at svømme baner). Hos Pra Delle Torri har de et poolkompleks på helt op til 34.000 m2, så der er rigeligt med vand at plaske rundt i.
  • et legeland fyldt med hoppepuder, legehuse og meget mere
  • to børne-tivoli-forlystelser – træstammen og en rutchebane
  • en gokartbane i børnestørrelse
  • flere store legepladser hvor børn kan boltre sig
  • butikker hvor du kan shoppe souvenirs, ting til stranden, dagligvarer og meget mere
  • restauranter rundt på pladsen hvor du kan nyde italiensk mad
  • gode isboder med lækker italiensk is
  • aktiviteter for voksne: hver dag er der forskellige aktiviteter for voksne som varierer fra dag til dag og efter sæson. Det kan f.eks. være volley ved stranden, en fodboldkamp, vandgymnastik og meget mere.
  • børneklub aktiviteter: i børneklubben findes der masser af aktiviteter for børn i alle aldre. Andrea var stadig for lille til mange af aktiviteterne, men nød dog stadig at være med til børnedisko og sanglege.
  • nær vores mobilhome var der et keramik-male værksted, som vi var inde at prøve. Men ærligt, hvis ikke vi gik forbi det dagligt havde vi nok aldrig set det.
  • vandsport aktiviteter – med bl.a. windsurfing, surfing, vandski, dykning og meget mere
  • der er opstillet et lille hus med vaskemaskine og tørretumbler, hvor man for 4€ kan ordne sit vasketøj
  • skal du se lidt sport kan dette passende gøres i sportsbaren, hvor vi også fik set lidt VM
  • I kan også leje cykler – og særligt er det populært at leje en 4 eller 6-mandscykel hvor alle træder i pedalerne mens at der sidder en foran og styrer.
  • der er også en golfbane tilknyttet campingpladsen

pra delle torri

Vi forlod aldrig campingpladsen

Vi tilbragte en uge ved Pra Delle Torri, og i løbet af denne uge forlod vi kun campingpladsen ganske få gange – og det var for at handle. Det lokale supermarked var nemlig en smule pebret med priserne, og det var desuden ikke det største i verden. Det var muligt at skaffe alle de nødvendige varer, men hvis man ønsker at handle ind til ugen kan det med sikkerhed godt betale sig at tage på en lille køretur.

Hjemmefra havde vi snakket om at vi ville tage ud på et par små udflugter ud fra campingpladsen, men det skulle vise sig at det ikke blev tilfældet. Blandt andet havde vi snakket om at tage en smut til byen Caorle, som ligger nær ved, men vores lille Wilfred blev nemlig syg under opholdet, og fik temmelig høj feber i forbindelse med at hans tænder begyndte at bryde frem. Og den lille stakkel var simpelthen så ulykkelig i flere dage. Wilfred plejer ellers at være en glad dreng med det helt store smil 24/7, men her på ferien var der en tre dage, hvor vi slet ikke kunne genkende vores lille dreng. Han var helt ulykkelig! Det var selvfølgelig smadder ærgerligt, og det er altid noget man ikke kan planlægge på forhånd. Så vi forsøgte i stedet at give ham ro, og på at hjælpe ham af med feberen på trods af varmen.

Men når det så er sagt, så gjorde det bestemt ikke noget at tilbringe en hel uge hos Pra Delle Torri uden udflugter, for der var rigeligt af aktiviteter rundt på campingpladsen som vi kunne fornøje os med såsom børneklub, legeland, badeland og mere. Ovenfor beskriver vi alle faciliteterne på pladsen, og der lægges ikke an til at man skulle kede sig. Det gjorde også, at vi som familie havde tid til at slappe af – en ting vi ikke har gjort så ofte.

Vores oplevelse hos Pra Delle Torri

Forud for rejsen hørte vi fra mange at Pra Delle Torri var en god campingplads, men flere nævnte også at det var for stort, og at vi endelig skulle huske at medbringe en lille cykel til Andrea, til at hjælpe mod de store afstande.  Vi medbragte dog ikke en cykel hjemmefra . for pladsen i bilen var i forvejen trang. Og i forhold til store afstande – så synes vi faktisk ikke at det var så galt. Jo, vi skulle måske gå et par minutter for at komme hen til poolen, men til gengæld lå vi lige ud til stranden. Og vi tænker lidt at man må forvente at man også skal gå lidt rundt. Det er der vel ikke noget uventet og nyt i. Personligt havde vi intet imod at bruge tid på at gå rundt på pladsen, men hvis man ønsker det, er det muligt at leje cykler så transporttiden mindskes.

Der kan være delte meninger om hvad der er for stort, og hvad der er for småt når man snakker campingpladser. Og det er klart at jo større en campingplads, des flere faciliteter er der at benytte. til gengæld kan afstandene blive større og mængden af mennesker live større. Vi synes dog at Pra Delle Torri var helt perfekt for vores behov, og her var alle de faciliteter vi havde brug for. Vi var ovenud tilfredse med at vi hele tiden kunne finde på nye ting, som vi kunne gøre med børnene, så når vi engang i fremtiden skal booke endnu en campingferie, vil vi fortsat gå efter de større campingpladser.

Vi nød opholdet på campingpladsen, og i vores lille Avent Mobilhome fra Eurocamp (på trods af at lille Wilfred lagde sig syg midt i det hele). Ugen bød på rigeligt med afslapning og dasen nede ved poolen. Vi startede hver morgen med at tage ud og bade i det store poolkompleks, hvorefter det var tid til en velfortjent siesta. Her trak vi os tilbage til vores mobilhome mens børnene fik sig en middagslur. Efter lu gik vi på opdagelse på pladsen og udforskede miniklub aktiviteter eller tog en tur i legelandet hvor særligt hoppepuderne fik sig en ordentlig tur. Det var nogle utroligt børnevenlige omgivelser med leg og gode stunder som familie.

pra delle torri

Har du prøvet at campere på Pra Delle Torri?

Opdagelse.dk blev inviteret af Eurocamp men alle meninger er vores egne

Written By
More from Rebecca Line

10 steder i Norge vi gerne vil besøge

Vi har besøgt Norge på skiferie, men vi har endnu tilgode at...