2017 – Året der gik i store øjeblikke

År 2017 er nu rendt ud, og vi har taget hul på et nyt år med friske øjne. Vi har store forventninger til hvad det nye år må bringe og vi har allerede nogle store eventyr på programmet som vi ser frem til at fortælle jer meget mere om når vi når lidt nærmere. Her i dette indlæg vil vi tage jer med på et tilbageblik på året der gik, og gennemgå rejser og store øjeblikke med jer.

helsinki cathedral

Januar

Vi startede året ud med en smuttur til Helsinki, Riga og Sigulda. Jeg var blevet inviteret til Helsinki i forbindelse med en blogkonference, og må ærligt indrømme at jeg tilbragte derfor det meste af tiden indendøre til selve konferencen. Oven i det var jeg frygteligt syg på denne tur, og jeg havde derfor kun ganske få timer sammenlagt til at udforske byen. Men det var en smuk by (og kold by!) her i vintertiden.

En anden destination på programmet var Letland hvor vi kastet ud i oplevelser i Riga og Sigulda. Dette var en lærerig tur med masser af nye oplevelser, såsom mit første møde med en lettisk sauna, skydning med armbryst, bobslædekørsel, langrendski og meget mere. I kan læse om alle oplevelserne i Letland her >

riga marked

malpils_manor2

letland_sauna4 lettisk sauna

Februar

I februar måned gik turen til København, hvor vi skulle til koncert med D-A-D og Dizzy Mizz Lizzy i Royal Arena. I den forbindelse fik vi også tid til lidt sightseeing inde byen med blandt andet en kanalrundfart, en tur op i rundetårnet og en hyggelig tur op langs strøget. Vi lagde også vejen forbi kunstmuseet Louisiana, som længe har været på vores ønskeliste. Læs mere om sightseeing i København >

Nyhavn københavn

louisiana copenhagen museum danmark5

Marts

I foråret tog vi turen forbi Jerusalem, hvor vi oplevede en fantastisk pulserende by kombineret med masser kultur og historie. Vores rejse til Jerusalem overraskede os meget positivt, og særligt var det helt enestående at opleve alle de mange seværdigheder og ikke mindst stemningen i Den Gamle Bydel. Læs mere om vores oplevelser i Jerusalem her >

israel_sevaerdigheder1

Jerusalem_tower-of-david

April

I april tog vi til Aalbæk i Nordjylland, hvor vi var blevet inviteret på et kroophold på Aalbæk Gl Kro. Kroen lå en hyggelig og charmerende lille by kun en halv times kørsel fra Skagen, så vi brugte weekenden på sightseeing og ren familiehygge i det nordjyske. Læs også vores guide til oplevelser i Skagen >

Aalbæk Gl Kro mad

Skagen Gammel skagen

Maj

Dette var en måned uden det store på programmet rejsemæssigt. Men i vores private hjem havde vi en stor nyhed vi endelig kunne dele med vores familie og venner – nemlig at vi ventede os endnu en lille rejseblogger. Det er altid stort at få lov til at dele denne nyhed, og at se glæden der spreder sig hos bedsteforældre, den øvrige familie og nære venner.

new-york-gravid

Juni

I Juni drog vi endnu engang til New York. Her var vores primære formål at besøge noget familie, men selvfølgelig også at se byen. Og på trods af at det nu var 3. gang vi besøgte New York var der nu stadig en masse små nye oplevelser, og ikke mindst glæden ved at dele dem med vores datter Andrea. Find mere inspiration til din tur til New York her >

New-York-Empire-State-Building

Juli

I juli havde vi også et par gode rejser på programmet da turen gik til Göteborg og Harzen. Det var som altid en fornøjelse at dele nogle magiske øjeblikke med vores datter, som fik set og oplevet både svensk storby, fika med kanelsnegle samt tysk bindingsværk og karrywurst inden for ganske få uger. Læs mere om vores oplevelser i Göteborg samt vores oplevelser i Harzen >

haga2

treetop-2

August

Denne måned blev dedikeret til at sammensmelte vores to webshops – lidt nørdet, i know. Vi har gennem en længere periode nu tilbudt jer at købe rejseplakater her på opdagelse.dk via en webshop, men alle disse plakater er nu flyttet med over på en anden plakatshop som vi også driver. Vi har valgt at gennemføre denne sammensmeltning, da vi på den måde sparer både penge (på domæne, hosting, markedsføring, drift osv.) men bestemt også tid (flere af plakaterne skule oprettes af flere omgange da de lå på begge shops – håbløst!). Så i dag finder du alle vores plakater inde på plakatshoppen Bentzenberg.dk

Rejsetheme-copy

September

Da efteråret nærmede sig blev vi tilbudt nogle gode presserejser hvor vi tog afsted hvert for sig. Rebecca tog en tur til Kalmar i Sverige for en masse oplevelser omhandlende Astrid Lindgren og hendes forunderlige verden. Herudover var der også tid til glaspustning og slotsbesøg. Kris blev inviteret af KLM til at opleve Amsterdams Lufthavn backstage samt at besøge Porto. Find inspiration til oplevelser i Porto >

Kalmar_bullerby2

KLM_fly_bloggere

porto_solnedgang

Oktober

Da vi gik ind i en ny måned fik vi også muligheden for at udforske Hansestaden Lübeck – en by der blandt andet bød på særpræget arkitektur, gode spisesteder og masser af marcipan. Lübeck er en oplagt destination for en hyggelig weekendtur fra Danmark. Ja faktisk har vi allerede planlagt at vi skal besøge Lübeck igen, og næste gang bliver det formentlig på noget julemarked. Læs alle vores indlæg om Lübeck >

Lubeck_udsigt

Tyskland_lubeck_holstentor

November

I November måned nåede vi lige at tage på en sidste lille udflugt (som familie på 3) til Egeskov Slot hvor vi så deres fantastiske julemarked (Læs mere >). November blev nemlig også måneden hvor vi skulle byde velkommen til lillebror Wilfred, som har taget os med storm. I skrivende stund er vores lille mand 6 uger gammel, og han giver os masser af små charmerende smil der rammer lige i hjertet.

egeskov_slot_jul

november 2017-18

December

December måned gik hurtigt i år. Tiden flyver nemlig når man sidder med en lille ny i sine arme. Vi nåede dog lige knap og nap at komme på julemarked i Den Gamle By i Aarhus. Her fik vi suget julestemningen til os med varm Gløgg og æbleskiver i de små julestuer.

Dette var vores største begivenheder i år. Hvad har i oplevet?

Written By
More from Rebecca Line

En guide til at besøge Neuschwanstein Slot

Neuschwanstein er klart det mest kendte slot i Tyskland, og faktisk er...